Usługi telekomunikacyjne – umowy i reklamacje

Jak bezpiecznie zawrzeć umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych i nie dać się oszukać.

Umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych ( telefon, internet, telewizja) winna być zawarta na piśmie, w formie elektronicznej lub dokumentowej. Wraz z umową powinieneś otrzymać wszystkie załączniki stanowiące integralną część umowy wymienione w ostatniej części umowy przed podpisem. Od umowy zawartej w Salonie sprzedaży przedsiębiorcy nie można odstąpić bez konsekwencji. Jeśli zawarliśmy umowę na czas określony zwykle wypowiedzenie umowy wiąże się z koniecznością zapłaty kary umownej wskazanej w umowie jako udzielona nam ulga. Jeśli umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych zawierana jest na odległość ( przez telefon, przez internet), możesz od jej warunków odstąpić bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia otrzymania dokumentów potwierdzających zmianę dotychczasowej lub zawarcie nowej umowy telekomunikacyjnej. Gdyby warunki oferowanej na odległość umowy okazały się być niezgodne z faktycznie określonymi umową, możesz wnioskować o udostępnienie nagrania z rozmowy dotyczącej zmiany warunków umowy, które przedsiębiorca ma obowiązek utrwalać i przechowywać przez cały okres trwania umowy. Wówczas też masz prawo domagać się aby Twoja umowa była zgodna z zapewnieniami złożonymi na odległość.

Masz problem z usługą telekomunikacyjną?

Złóż reklamację!

Reklamację możesz złożyć pisemnie, telefonicznie, mailowo lub ustnie.

W reklamacji podaj:

  • imię i nazwisko (lub nazwę firmy)

  • adres

  • numer ewidencyjny z rachunku lub numer telefonu

  • co reklamujesz i za jaki okres

  • okoliczności uzasadniające reklamację

  • wysokość odszkodowania, jeśli takiego żądasz

  • numer konta bankowego lub adres do wypłaty odszkodowania

  • datę zawarcia umowy, jeśli reklamujesz niedotrzymanie terminu rozpoczęcia świadczenia usług

  • PODPISZ SIĘ!

Jeśli reklamacja nie będzie kompletna– dostawca poprosi cię o uzupełnienie. Brak uzupełnienia oznacza pozostawienie jej bez rozpatrzenia.

Masz 12 miesięcy na złożenie reklamacji.

Po tym terminie dostawca może pozostawić reklamację bez rozpatrzenia.

Dostawca usług ma 30 dni na udzielenie odpowiedzi na reklamację. Jeśli nie odpowie w terminie, oznacza to, że reklamacja została uwzględniona.

INNE PORADNIKI

Usługi telekomunikacyjne – umowy i reklamacje

Usługi telekomunikacyjne – umowy i reklamacje

Jak bezpiecznie zawrzeć umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych i nie dać się oszukać.

Phishing i nieautoryzowane transakcje

Phishing i nieautoryzowane transakcje

Phishing to metoda oszustwa, w której przestępca podszywa się pod inną osobę lub instytucję w celu wyłudzenia poufnych informacji (np. danych logowania, danych karty kredytowej), zainfekowania komputera szkodliwym oprogramowaniem czy też nakłonienia ofiary do określonych działań.

Bezpieczne e-zakupy

Bezpieczne e-zakupy

Choć jeszcze kilka lat temu darzyliśmy je znacznie mniejszym zaufaniem, obecnie e-zakupy stały się dla nas codziennością.
Nadal jednak na nieuważnych klientów czyhają osoby chcące zarobić na niewiedzy lub pomyłkach. Trzymanie się podstawowych zasad pozwoli jednak uniknąć rozczarowań i problemów :

Przejdź do treści