Uważaj na nieuczciwych sprzedawców

Informacje i przestrogi nt. sprzedawców przychodzących do naszych domów.

Uważaj na nieuczciwych sprzedawców, którzy przychodzą do Twojego domu i…

  • Przedstawiają cię jako pracownicy Twojego operatora telefonicznego, dostawcy gazu lub prądu

  • Twierdzą, że chcą przedłużyć umowę, podpisać aneks lub mają specjalna ofertę promocyjną

  • Wyłudzają Twój podpis pod pretekstem potwierdzenia ich wizyty lub wypełnienia ankiety

  • Pod pozorem aktualizacji danych proszą o dowód osobisty

  • Udają, że spisują lub wymieniają urządzenia, np. liczniki, piecyki gazowe, filtry wody lub aparaty telefoniczne i proszą o podpisanie protokołu

  • Nie zostawiają Ci egzemplarza dokumentów

  • A w rzeczywistości reprezentują innego przedsiębiorcę i podpisanie dokumentów oznacza zmianę operatora i umowę na innych warunkach

SENIORZE, PAMIĘTAJ!

  1. Przeczytaj dokumenty, które dostajesz do podpisu.

  2. Zanim cokolwiek podpiszesz – skonsultuj się z rodziną lub sąsiadami.

  3. Skontaktuj się ze swoim dotychczasowym usługodawcą, aby upewnić się czy osoby, które Cię odwiedziły są jego pracownikami.

  4. Podpisanie może oznaczać ZMIANĘ OPERATORA I UMOWĘ NA ZUPEŁNIE INNYCH WARUNKACH.

  5. Zachowaj egzemplarz podpisanych dokumentów dla siebie.

  6.  Jeżeli podpisałeś umowę w domu – MOŻESZ W CIĄGU 14 DNI ZREZYGNOWAĆ.

  7. Bezpłatna pomoc prawna: 801 440 220 lub 22 290 89 16 (Pn. – Pt. w godz. 08:00 – 18:00)

INNE PORADNIKI

Usługi telekomunikacyjne – umowy i reklamacje

Usługi telekomunikacyjne – umowy i reklamacje

Jak bezpiecznie zawrzeć umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych i nie dać się oszukać.

Phishing i nieautoryzowane transakcje

Phishing i nieautoryzowane transakcje

Phishing to metoda oszustwa, w której przestępca podszywa się pod inną osobę lub instytucję w celu wyłudzenia poufnych informacji (np. danych logowania, danych karty kredytowej), zainfekowania komputera szkodliwym oprogramowaniem czy też nakłonienia ofiary do określonych działań.

Bezpieczne e-zakupy

Bezpieczne e-zakupy

Choć jeszcze kilka lat temu darzyliśmy je znacznie mniejszym zaufaniem, obecnie e-zakupy stały się dla nas codziennością.
Nadal jednak na nieuważnych klientów czyhają osoby chcące zarobić na niewiedzy lub pomyłkach. Trzymanie się podstawowych zasad pozwoli jednak uniknąć rozczarowań i problemów :

Przejdź do treści